ZorgMediatheek

Documentatie, informatie, communicatie en kennis van organisaties in Nederland

Bel de klantenservice van PostNL

Raak jij ook altijd verward door het keuzemenu als je de klantenservice van PostNL belt? Terwijl je aandachtig luistert en wacht op de optie waarvoor je belt, is het mogelijk dat je afgeleid wordt, of dat het voor jou niet duidelijk is welke optie voor jou geldt. Het is daarom een uitkomst om de keuzemenu’s van klantenservice PostNL te kunnen doorlezen. Zo weet je op voorhand al welk nummer je moet kiezen en dat voorkomt wachten en irritatie. Op de website deklantenservice.nl zijn diverse menu’s woord voor woord online gezet, zodat klanten mee kunnen lezen als ze een bedrijf bellen. Wanneer je de website deklantenservice.nl bezoekt, zie je op de eerste pagina al een behoorlijke lijst met bedrijven waarvan het keuzemenu uitgeschreven staat. Als je het bedrijf niet kan vinden, dan kan je gebruik maken van de zoekoptie. Als je zoekt op klantenservice PostNL, dan heb je de keuze uit ‘Contact’ en ‘Business Service’. Niet alleen zijn hiervan de keuzemenu’s te lezen, maar staat ook direct het telefoonnummer en het webadres weergegeven. Het is duidelijk dat deklantenservice.nl het makkelijk wilt maken voor de consumenten en het eenvoudiger willen maken om contact op te nemen met bedrijven. Niet alleen staat de tekst uitgeschreven, maar je kan ook lezen welke toetsencombinatie uiteindelijk voor jou van toepassing is.

Alles op een rij van klantenservice PostNL

Wanneer je vragen hebt over de post, dan zijn er meerdere manieren om contact op te nemen met het bedrijf. Als je het liefst iemand persoonlijk wilt spreken, dan kan dat via het nummer 0900-0990. Naast het uitgeschreven keuzemenu staat bij deklantenervice.nl ook op welke dagen en binnen welke tijden de klantenservice PostNL bereikbaar is. Rol hiervoor wel de webpagina verder naar beneden om geen informatie te missen. De website maakt het onnodig om extra websites te openen of te bezoeken om contact op te nemen met de klantenservice PostNL. Je hoeft niet met vragen te blijven zitten en laat je niet tegenhouden door de onduidelijke keuzemenu’s. Het menu van klantenservice PostNL is als volgt samengesteld:

  • Decemberzegels
  • Verzenden en ontvangen van pakketten of aangetekende zendingen
  • Brieven en folders
  • De verhuis-bewaar-of-doorzendservice

Er is tevens een keuzeoptie voor het Engelssprekende keuzemenu. De Decemberzegels zijn weer verdeeld in vijf afzonderlijke opties, achter elke optie staat de cijfercombinatie die ingetoetst moet worden om bij de juiste medewerker terecht te komen. De optie van verzenden en ontvangen van pakketten is verdeeld in het opvragen van de status en het aangeven van klachten of vragen. De keuze voor brieven en folders is onderverdeeld in rouwbrieven en brieven/folders. Voor de Business Service zijn zes opties bij klantenservice PostNL, waarbij je maar een nummer hoeft te onthouden.

Schrijf het van je af

Komt het jou niet uit om op tijd contact op te nemen met de klantenservice van PostNL? Dan kan je ook op een andere manier je vraag en/of klacht versturen. De website geeft hiervoor de mogelijkheden. Via deklantenservice.nl kan je als eerste direct op de webpagina terecht komen. De website heeft een contactformulier waarmee vragen, opmerkingen en klachten verstuurd kunnen worden. Daarnaast biedt het bedrijf ook de mogelijkheid om via de sociale media, namelijk Twitter, contact met ze op te nemen. Je krijgt dan binnen een uur een reactie terug. Werk je niet graag met de computer of de sociale media, dan is er ook nog de mogelijkheid om een brief te schrijven naar het postbedrijf. Veel informatie is vermeld op de website van PostNL, maar als je het antwoord niet kan vinden dan kan je altijd contact opnemen met klantenservice PostNL. De uitgeschreven keuzemenu’s op deklantenservice.nl helpen je op weg om bij de juiste persoon terecht te komen als je gaat bellen.