ZorgMediatheek

Documentatie, informatie, communicatie en kennis van organisaties in Nederland

Buikspieroefeningen doen

We willen allemaal graag een mooi lichaam en voor zowel mannen als vrouwen geldt dat de buikspieren, en het hebben van een mooie platte buik, onder het schoonheidsideaal valt. Dat heeft te maken met het feit dat een mooie platte buik voor een mooie vorm van het lichaam zorgt en staat voor een gezond lichaam. Buikspieroefeningen doen alleen is niet voldoende om voor een platte en mooie buik te zorgen. Er is meer voor nodig en dat zullen wij met u bespreken. Om een mooi lichaam te krijgen zult u namelijk uw hele instelling moeten veranderen en aanpassen. Dat is niet iets wat u in een dag doet, maar iedere dag en motivatie en gemotiveerd worden is heel erg belangrijk in de weg naar een mooier en gezond lichaam. Onze website kan een goede plek zijn om regelmatig gemotiveerd te worden door u te laten inspireren door allerlei buikspieroefeningen en tips voor een gezond en mooi lichaam. Echter, zonder buikspieroefeningen wordt het wel lastig om voor een platte buik te zorgen. Als we kijken naar foto’s van mensen met een mooi en getraind lichaam dan ligt de nadruk zeker ook op de mooi gevormde buikspieren. Er zijn verschillende manieren om dit effect te bereiken en de beste manier bestaat uit een combinatie van buikspieroefeningen met een gezond dieet. Er zijn buikspieroefeningen die zich richten op de verschillende gebieden van de buik. Dat kunnen de bovenste buikspieren zijn en de onderste buikspieren maar ook de spieren aan de zijkant van de buik. De verschillende buikspieroefeningen zijn gericht op de verschillende verbonden spieren. U doet er verstandig aan om steeds een set te doen waarbij u de verschillende spieren aanpakt. Buikspieroefeningen regelmatig doen in combinatie met gezond eten zal positieve effecten hebben op hoe u zich voelt. Geniet van:

  • een gezond lichaam
  • welgevormde buikspieren
  • meer energie
  • een betere spijsvertering
  • meer smaak

Buikspieroefeningen doet u iedere dag

Mensen met een dikke buik krijgen die niet van de ene op de andere dag. Wanneer mensen langere tijd ongezond leven zullen afvalstoffen zich op verschillende plaatsen in het lichaam opslaan. Dat is een proces van jaren. Wanneer mensen vanaf jonge leeftijd ongezonde leefpatronen hebben, is de kans groter dat ze overgewicht en dus ook een dikke buik ontwikkelen. Het is dan ook makkelijker om gewicht te verliezen als u niet al langer met overgewicht te maken heeft gehad. Vetten slaan zich vaak op, op specifieke plekken en dan met name de buik en billen. Dit zijn hele kenmerkende plaatsen waar het vet zich opslaat. Buikspieroefeningen dragen op een positieve manier bij aan het verliezen van dit vet. Maar we kunnen niet genoeg benadrukken dat alleen het doen van buikspieroefeningen niet voldoende is. Er moet voor een passend dieet worden gezorgd. Het is zo dat er actie moet worden ondernomen zoals het regelmatig doen van oefeningen om voor effect te zorgen. Net zoals het vet en een dikke buik langzaam ontstaan, zal een mooi gevormde buik ook langzaam ontstaan en daarvoor is het omgooien van de levensstijl heel erg belangrijk. Op onze website vindt u allerlei buikspieroefeningen die u kunt doen om een mooie platte buik te krijgen zoals de beste buikspieroefeningen. Bekijk de filmpjes van de buikspieroefeningen en doe ze iedere dag. U kunt altijd wel ergens een gaatje in uw agenda vinden om de oefeningen te doen. Het gaat er om dat u het vol houdt.

Een gezonde levensstijl

Wat verstaan we precies onder een gezonde levensstijl? Gezond leven doet u iedere dag. Bij gezond leven staat uw persoonlijke balans centraal. Met balans bedoelen we dat u gezond eten combineert met voldoende rust en voldoende beweging. Bewegen kan op allerlei manieren. Het is zaak om te kiezen voor een sport die past bij wie u bent en bij wat u leuk vindt om te doen. Houdt u ervan om lekker te rennen, schaf dan een paar goede schoenen aan ga er op uit! Bent u meer iemand die zich vermaakt met groepsport? Dan kunt u zich wellicht inschrijven bij de plaatselijke sportclub en samen met andere mensen sporten. Waar u ook voor kiest, combineer het altijd met buikspieroefeningen die u hier makkelijk op onze website kunt vinden. Het volgende punt is natuurlijk gezond eten en in balans blijven. Dat is heel erg belangrijk. U dient er dan ook voor te zorgen dat u een gezond dieet volgt. Onder gezond eten verstaan we in het bijzonder vers eten. Voldoende groente en voldoende fruit zijn belangrijk. Daarnaast is genoeg water drinken iedere dag ook heel erg belangrijk. Wat veel mensen onderschatten is het effect dat het drinken van alcohol op u kan hebben. Dat is namelijk nogal wat. Wanneer u drinkt krijgt u ook veel calorieën binnen en ieder pondje gaat nu eenmaal door het mondje. Af en toe een goed glas wijn kan zeker geen kwaad, maar drink altijd wel met mate. Een goede nachtrust zorgt dat u voldoende energie heeft om het leven aan te kunnen. Wanneer u niet goed slaapt voelt u zich overdag moe en lusteloos en dan komt er van sporten maar weinig. Dat is dan ook de reden dat u er voor zult moeten zorgen dat u die balans aanbrengt waar wij eerder al even over te spreken kwamen. Bezoek regelmatig onze website om meer te leren over gezond leven en bewegen. U zult er geen spijt van hebben! Iedereen is hier welkom!

Deel Dit Bericht...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest